Alla inlägg under oktober 2011

Av Anna - 20 oktober 2011 18:00

Jahaa, nu ska de riva halva väggen i mitt rum med, sååå får chansen att hotta upp mitt rum lite efter eget tycke inom rimliga ramar sen hette det visst. 

Hittat två väggdekorer 


     Guud så snyggt ^^ Smidigt att de går att ta väck med då =) Om man inte målar runt om såklart och fyller i, det kan också va nice.. men de får bli i mitt egna castle sen =)


Nu ha ja vart och rännt en runda i hagelskuren.. Innan dess städat hos lilla farmor och farfar.. Och ännu tidigare satt och och släktforskade lite.. Intressant och tidskrävande, bra hobby! 


Nu ska jag strax duscha, sen fika med sanna och planera den 29e. första planeringen sket sig, men får hitta på nått annat minst lika bra! 

Ska även sola, härligt! 



// XOXO AnNa  

Av Anna - 5 oktober 2011 23:02

Bubblade för nån dag sen att jag skulle avsluta facebook, dock försvann det inlägget av nån knas anledning.

Jag lyckades dissa facebook totalt... I några dagar.. OKEJ! Typ två.. Det är bara att face the fact! Anna is too.. Nyfiken? Ja, kan man nog säga =)


Idag har jag vart fruktansvärt nyttig!

Började dagen med en kopp kaffe i stillsam ro när jag tatt en härlig promenad med hunden.... Eller nej? Det var tanken! Kom så långt att kaffet var på, och hunden satt i kopplet, men väl ute på trappan ser jag en kossa på fel sida staketet.. Att kalvarna ränner in och ut som dom vill trots både el och taggtråd är en sak, men hur i hell kom kossan ut?

Aja, det var bara att försöka få in henne igen..  Så kopplade kunden i kedjan i trädgården och rännde ner till lagårdsbacken..
Har ni försökt få in en envis ko nån gång? Kunde ju inte direkt öppna staketet och snällt vänta, resten av kodrösen stod ju innanför och bröla!
Såå, fick fundera lite och snällt springa upp till stallet och hämta lite ensilage och testa locka kossan att gå framåt.. Det funkade!...... Inte!

Så tillslut fick Annapanna lägga en stig med ensilagetovvor heela vägen från där kossan stod till staketet. Det funkade dock! =)


Eftersom detta tog sin lilla tid, kunde jag ju glömma det stillsamma kaffet eftersom Natta kom med min brorson Eddie som jag var barnvakt åt idag.. Så blev att klunka i sig kaffet och vitaminerna och sen var det fullt ös. Laga gröt, hålla koll på två hundar, komma ihåg att ta upp vattenskålen så ungen inte plaskar ner sig totalt (oroa er inte, detta hände precis innan han skulle åka hem senare på dagen).

Efter en tallrik gröt och lite yoghurt så skulle Eddie sova, trodde jag.

Han gäspade och gäspade och knodde sig i ögonen, men näähää sova? Pah, Eddie skulle leka ist. Tillslut däckade han med röven i luften en stund.


När ungen väl sov anlände Sandra och Milla för en kaffe innan promenaden. Eddie fick lite välling.

Promenerade nog en halvtimme eller så. Skönt! Dock blåste det en del men det gjorde inte så jätte mycket.

Eddie somnar igen för att vara ready to go illbusig när han sedan vaknar!

Men allt gick kanon och Eddie överlevde även denna dagen!


Nu trodde jag allt var lugnt, men njaa så säker ska man inte vara!

Far, mor och broder kommer på att JA! Den blåsigaste dagen vi kommer på väljer vi att byta bete på köttisarna. Så det är bara att pallra sig ut och sätta staket och driva djur. Gick überbra.. Även kalven som kom efter kom till rätta. En kossa vägrade dock gå övervägen och hela hjorden kom springande rakt emot mig där jag lite halvsvettig står och ska vända dem åt rätt håll samtidigt som jag ska finta kossan över vägen.. Men det gick finfint!

När lugnet åter har lagt sig till ro så kläcker nån: "Men, är det staketet stängt där borta?" Näpp, såklart inte.. Går en perfekt promenadsträcka där så staketet har vart öppet då inga djur vart där.. Såå.. Anna och mor får rusa (bokstavligt talat) till bilen och åka och stänga. TUR inte kossorna kommit dit än, då hade jag inte vart så underbart glad!


Efter detta blev det en pratstund hos farmor och farfar! Och även Sanna kom en liten runda.. Nu är röven parkerad i sängen och jag är helt slut!


Over and out!
/Ampo


PS! Råkade skriva att jag satte kunden i kedjan, ska såklart vara HUNDEN! Ville bara cleara det så ingen misstolkade det så de trodde jag fått en ny yrkeskarriär :P

Presentation


Hey!

Skriver om det som händer runt omkring mig, saker som jag funderar på. Även en del saker jag gillar/ogillar osv =)

Enjoy!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards